Strona główna » Karate-dō » Karate-dō Tsunami » Program szkoleniowy » 3 kyū

3 kyū

3kyu

  1. MONDAI-NO SHIKEN (egzamin problemowy)
  • Zen
  • Prawoznawstwo
  • Język japoński cz. 8
  • Pierwsza pomoc
  1. Hajime-no shiken = egzamin wstępny
  2. Bunkai-no shiken – znajomość interpretacji kata, historii itd.
  3. Waza-no shiken = egzamin techniczny

WAZA-NO SHIKEN

I. KIHON

  1. San-ren-geri (5 technik po 3 razy przodem i tyłem do komisji) mae-geri, yoko-geri, mawashi/mikazuki-geri, gyaku/ura-mawashi-geri, ushiro-geri
  2. Yoko-geri-fumikiri ZKD JCG
  3. Yoko-ushiro-geri ZKD JCG
  4. Haiwan-ude-nagashi-uke, Mae-ude-hineri-uke JC
  5. Mae-ude-deai-osae-uke ZKD JC
  6. Seiryūto-uke/Seiryūto-uchi SD

II. KIHON KUMITE

  1. Ai-hanmi (Gyaku-mawashi-geri, Mae-geri-keage) - Sokumen-awase-uke, Nami-ashi, ura-mawashi-geri
  2. Ai-hanmi (Ō-mawashi-geri) - Haiwan-ude-nagashi-uke, Yama-zuki
  3. Ai-hanmi (Yama-zuki) - Morote-gedan-haiwan-ude-nagashi-uke, Awase-zuki
  4. Ai-hanmi (Ō-mawashi-geri) - Yoko-geri-fumikomi, ura-mawashi-uke - (yoko-se-ne Ō-mawashi-geri) - sokuto-osae-uke, yoko-geri-fumikomi, mae-geri-fumikomi

+ 3 tokui

III. RENRAKU-WAZA

  1. mae-ni ZKD MA sokuto-osae-uke, ZKD MT kizami-zuki, MA yoko-geri-fumikomi
  2. mae-ni ZKD MA mae-geri-kekomi, MA gyaku-mawashi-geri, MT soto-haito-uchi, MT te-osae-uke, HT kumade lub nukite
  3. mae-ni ZKD MA HT mae-ude-deai-osae-uke, MT mae-ude-hineri-uke, SOTO-NAGASHI-UKE ZKD HT mae-ude-hineri-uke, MT soto-tettsui-uchi lub soto-uraken-uchi
  4. basho-ni ZKD sokumen-awase-uke, morote-soto-uchi-shūtō-uchi, nihon-nukite

+ 3 tokui

IV. KATA

  1. Tekki Shodan (kata Shōtōkan) lub
  2. Naihanchi Shodan (kata Shorin-ryū lub Shitō-ryū.)
  3. Nani-goto desu-ka? (kata Karate-dō Tsunami)
  4. Tokui kata

Nazwy wytłuszczone w czasie egzaminu podajemy głośno. Skróty np.: KD lub ZKD odnoszą się do pozycji – Kiba-dachi lub Zenkutsu-dachi. Skróty np.: JCG odnoszą się do strefy, na którą prezentowana jest dana technika.

Sposób medytacji:

  1. Misogi - Przy otwartych oczach, odczuwamy, jak powietrze (symbolizujące cały wszechświat) wpływa przez nozdrza i tanden, rozchodzi się po ciele, wypełnia nas, a później przy wydechu stopniowo wychodzi - znowu łącząc się z otoczeniem. Jest to więc koncentracja na integracji z otoczeniem za 'pośrednictwem procesu oddychania, mająca na celu stymulację odczuwania stanu nehan.

 
Testy sprawnościowe: